Martine van der Linden is na haar opleiding journalistiek meteen aan de slag gegaan als zelfstandig journalist. Door de jaren heen is ze meer voor bedrijven gaan schrijven, maar wel met een journalistieke insteek; het ‘wat’ is belangrijk om te vertellen, maar het ‘waarom’ geeft een verhaal meer diepgang en betekenis. Martine schrijft onder andere voor Mediahuis Noord, Donker Groep en Wagenborg Passagiersdiensten.
Impact maken, inspireren, mensen in beweging brengen. Deze uitgangspunten van SJB Media spreken me aan. Het eerste project waar ik in opdracht van SJB Media aan meewerkte, was Regenboogvlaggen voor Fryslân/Nederland in 2021. De gedrevenheid van het hele team zorgde ervoor dat in relatief korte tijd ontzettend veel in beweging werd gebracht, wat motiverend werkte. Een ander bijzonder project was Leverstijl. Dit had een heel ander doel: mensen inspireren en motiveren om met kleine stapjes gezond(er) te gaan leven. Twee maanden mocht ik me onderdompelen in de wereld van de lever, waardoor ik allerlei interessante feiten leerde over dit orgaan en over gezondheid. Ook bij dit project merkte je dat het hele team het belang van dit project voelde en voor het hoogst haalbare ging. Ik krijg daar ontzettend veel energie van.